425

maig 2006 Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat
 


 
Editorial
 
Juan Antonio Vázquez | L’alcalde

Una etapa de millora i de progrés

 

Una etapa de mejora y progreso

Quan tot just estem a punt per gaudir de les Festes de Primavera, entrem en la fase final d’aquest mandat. Per davant tenim l’últim d’aquests quatre intensos anys de gestió i de transformació de la ciutat. Al llarg dels pròxims dotze mesos, Sant Feliu veurà la materialització dels projectes i actuacions municipals que s’han estat gestant durant mesos amb la participació de moltes persones.

Precisament durant La Fira tindrem l’oportunitat de conèixer, a l’estand municipal ubicat a la plaça de la Vila, l’estat en què es troben els principals projectes de la ciutat. N’hem seleccionat una trentena que, sincerament, crec que resumeixen molt bé l’actuació del govern municipal.

Entre les actuacions fonamentals de la gestió de l’equip de govern trobem la millora de l’espai públic, amb la transformació de la carretera de Laureà Miró, la plaça de Falguera o el carrer de Lluís G. Rius; la generació de nous equipaments, en especial en matèria esportiva i educativa, on destaquen el nou complex de piscines o la construcció del tanatori, així com la política d’habitatge resultant del dinamisme urbanístic que permetrà a molts ciutadans i ciutadanes optar a un habitatge digne i assequible gràcies als 600 habitatges de promoció pública que es construiran en els pròxims anys.

Però no només amb la inversió pròpia, aquella que es gestiona des de l’Ajuntament, sinó també gràcies als acords amb altres administracions, tornem a recuperar el paper central que la nostra ciutat hauria d’haver exercit històricament. Ho fem amb la millora dels serveis de transport, com la pròxima arribada del tramvia o les dues
línies de metro que tindrà la ciutat; i amb la millora d’equipaments i serveis de caràcter supralocal, com els nous jutjats, l’ampliació de la comissaria dels Mossos d’Esquadra, el Centre d’Intervenció Especialitzada, el qual atendrà a les dones víctimes de la violència de gènere, o el nou Arxiu Comarcal.

Tot això amb la perspectiva del que ha de ser la culminació de la transformació de la ciutat: el soterrament de la via del tren. Per tant vull convidar-vos a compartir la feina de moltes persones que hi ha darrera de tots aquests projectes i a gaudir plegats d’aquesta etapa d’il·lusió, de millora i de progrés de la nostra ciutat.

 

Cuando estamos a punto de disfrutar de las Fiestas de Primavera, entramos en la fase final de este mandato. Por delante tenemos el último de estos cuatro intensos años de gestión y de transformación de la ciudad. A lo largo de los próximos doce meses, Sant Feliu verá la materialización de proyectos y actuaciones municipales que se han estado gestando durante meses con la participación de muchas personas.

Precisamente durante La Fira tendremos la oportunidad de conocer, en el estand municipal ubicado en la plaza de la Vila, el estado en que se encuentran los principales proyectos de la ciudad. Hemos seleccionado una treintena que, sinceramente, creo que resumen muy bien la actuación del gobierno municipal.

Entre las actuaciones fundamentales de la gestión del equipo de gobierno encontramos la mejora del espacio público, con la transformación de la carretera Laureà Miró, la plaza Falguera o la calle Lluís G. Rius; la generación de nuevos equipamientos, en especial en materia deportiva y educativa, donde destacan el nuevo complejo de piscinas o la construcción del tanatorio, así como la política de vivienda
resultante del dinamismo urbanístico que permitirá a muchas ciudadanas y ciudadanos optar a una vivienda digna y asequible gracias a las 600 viviendas de promoción pública que se construirán en los próximos años.

Pero no sólo con la inversión propia, aquella que se gestiona desde el Ayuntamiento, sino también gracias a los acuerdos con otras administraciones, volvemos a recuperar el papel central que nuestra ciudad debería haber ejercido históricamente. Lo hacemos con la mejora de los servicios de transporte, como la próxima llegada del tranvía o las dos líneas de metro que tendrá la ciudad; y con la mejora de equipamientos y servicios de carácter supralocal, como los nuevos juzgados, la ampliación de la comisaría de los Mossos d’Esquadra, el Centro de Intervención Especializada, que atenderá a las mujeres víctimas de la violencia de género, o el nuevo Archivo Comarcal.

Todo esto, con la perspectiva del lo que ha de ser la culminación de la transformación de la ciudad: el soterramiento de la vía del tren. Por lo tanto, quiero invitaros a compartir el trabajo de muchas personas que hay detrás de todos estos proyectos y a disfrutar juntos de esta etapa de ilusión, de mejora y progreso de nuestra ciudad.




  << anterior