el butlleti
 


l'opinió...


Lidia Muñoz Lídia Muñoz Cáceres
Portaveu del Grup Municipal d’ICV-EUiA-ISF

ICV-EUiA-ISF
  Lidia Muñoz Lourdes Borrell Moreno
Portaveu del Grup Municipal Socialista

Grup Municipal Socialista


Gràcies Sant Feliu!

Els resultats de les eleccions del passat 25 de novembre han estat una nova mostra de com la ciutadania ha passat factura a les retallades portades a terme pel president Mas. De la mateixa manera que a la vaga general molts catalans i moltes catalanes varem fer sentir la nostra veu en contra de la reforma laboral i en contra de les polítiques d’austeritat, els resultats de les eleccions han estat un cop dur per als que pensaven que emparant-se únicament en el discurs nacional aconseguirien la solució a tots els problemes.

Mentre que molts mitjans, molts partits, i molts debats, tant d’una banda com de l’altra, se centraven únicament en els temes d’identitat nacional, des d’ICV-EUiA hem posat al mateix nivell la defensa dels drets socials i dels drets nacionals. Encara és aviat per entreveure el full de ruta del govern que sortirà del nou pacte, el que sí que podem afirmar és que des d’ICV-EUiA garantirem el front antiretallades i plantarem cara a les polítiques d’austeritat des del Parlament de Catalunya.

Alhora, en clau local m’agradaria destacar dos valors importants que podem extreure dels resultats que són la participació i la credibilitat. D’una banda, gairebé 3 de cada 4 santfeliuencs i santfeliuenques han participat a les urnes, això vol dir que malgrat estem en un context de crisi que afecta moltes famílies, i que això podria portar a la desafecció, continuem tenint ganes de ser partícips del nostre entorn i de decidir de quina manera volem sortir de la crisi. A Sant Feliu d’això en sabem molt, i ho sabem traduir implicant-nos en les entitats i en les activitats que de manera desinteressada donen vida a la nostra ciutat.

La nostra coalició ha crescut 1.232 vots en relació a fa dos anys, i el creixement ha estat equilibrat a tots els barris. Des del govern de la ciutat i des del carrer hem sabut connectar amb la gent de Sant Feliu sigui d’on sigui i visqui on visqui, amb un govern proper i dialogant que té la prioritat i la voluntat d’atendre el dia a dia de tothom, tant en les seves actuacions en l’espai públic com, sobretot, en la seva actuació per mitigar els efectes de la crisi als sectors més vulnerables de la nostra ciutat.

Una vegada més, gràcies Sant Feliu!

http://iniciativa.cat/santfeliullobregat

 


Benvolgut Sr. alcalde:

Dada la significación de estas fechas, me voy a permitir escribirle esta carta, ya que después de Papa Noel y los Reyes Magos, usted es la persona con más poder en nuestra ciudad, para incidir en el bienestar de sus ciudadanas y ciudadanos:

Me gustaría que para el próximo año, no subiesen el IBI, para no contribuir a estrangular más las economías familiares y si lo hacen, que las ciudadanas y ciudadanos que anteriormente dejaban oír sus protestas en los plenos, también lo hagan ahora.

Me gustaría que no subiesen las tasas y si no tienen ideas para potenciar los recursos del ayuntamiento de otra manera, que no lo hagan por encima del IPC, como han hecho (hasta el 5,5%).

Me gustaría que no se inventen impuestos, como el de la tenencia de animales de compañía, gravando más las maltrechas economías de los ciudadanos.

Me gustaría que la “gent gran” de nuestra ciudad, no pierda más poder adquisitivo, de sus ya exiguas pensiones, por culpa del copago a la teleasistencia que ustedes han decidido poner.

Me gustaría que las familias no tuvieran que renunciar a llevar a sus hijos a la guardería y que no tuvieran que hacer más sacrificios, para comprar los libros de texto, por la retirada de las ayudas y por supuesto, que ningún niño se quede sin comer en la escuela pública, también por falta de ayudas.

Me gustaría, que aunque fuese una pequeña parte, los parados de nuestra ciudad (3700) tuviesen opciones a planes de ocupación local, que supongo se le han olvidado, pues no dudo de su interés por los ciudadanos en situación difícil y de su aversión por la retórica y la demagogia.

Me gustaría que los regidores, regidoras y cargos de confianza, por voluntad propia, decidiesen adelgazar el gasto que suponen sus nóminas (como ya lo estuvo con el gobierno anterior) a lo largo de todo el año, y no con una sola paga extra y utilizarlo para ayudar a las personas que menciono en los anteriores párrafos.

Me gustaría que el comercio de nuestra ciudad se sintiese apoyado de forma decidida, con ayudas y bonificaciones en los impuestos y no sólo con palabras.

Me gustaría que los dos partidos que nos gobiernan, dejen de estar preocupados por sus problemas partidistas y equilibrios de poder y se preocupen más por la ciudad, sus ciudadanas y ciudadanos, y que todos sus esfuerzos se dirijan al bien común.

Y por fin, me gustaría, Sr. alcalde, que la sensatez, el sentido común, la solidaridad y la justicia social le iluminen en este próximo año, sería un gran regalo para todos los Sant Feliuencs y Sant Feliuencas.

Moltes gràcies i bones festes

http://stfeliull.socialistes.cat/


     

Rosa Maria Martí Rosa Maria Martí
Portaveu del Grup Municipal de CiU

Grup Municipal de CiU
  Sergio Jiménez Cervera Sergio Jiménez Cervera
Portaveu del Grup Municipal del PP

Grup Municipal del PP


25 N: CiU guanya, Catalunya avança

De nou Convergència i Unió va ser a Sant Feliu de Llobregat la força més votada a les eleccions catalanes (4.713 vots, un 20,4% del total). És cert, de la mateixa manera que en les anteriors eleccions, el 2010, CiU va obtenir més vots. Però no és qüestió de mirar-se el melic ni d’enfonsar-se només pensant en les xifres d’un o d’altre, sinó de tenir visió de país en aquest moment. És qüestió de veure que el president del nostre país seguirà sent Artur Mas i que a més ja no es podrà dir que no se sap quin paper vol jugar CiU. Hem proposat que sigui el poble de Catalunya qui decideixi el futur de la nostra societat en un moment complicat per a tots. CiU portava al seu programa efectuar una consulta sobre l’autodeterminació de Catalunya. I el 25 de novembre la gent va decidir, amb una participació altíssima, que Catalunya vol decidir. De fet, a la nostra ciutat la participació va passar d’un 60,9% el 2010 a un 72,2% enguany. Sant Feliu també hi va dir la seva. La Catalunya real és la que vota, és aquesta, i no la que alguns s’inventen.

Només podem dir que som optimistes pel fet d’haver augmentat els escons independentistes de 14 a 74, sobre 135. I a Sant Feliu els votants sobiranistes han augmentat. Si seguim concretant els números podem dir que al Parlament tenim 87 escons a favor del dret a decidir. És moment de sumar, de teixir consensos de país. Des de CiU reafirmem el nostre compromís de seguir treballant per l’ampliació de la majoria social que vol l’Estat propi. Molts han volgut fer veure que aquestes eleccions han estat un fracàs per al president Mas. Qui ho diu ha de ser algú molt partidista. El nostre afany no és guanyar eleccions per guanyar-les, no. El nostre objectiu és aconseguir la llibertat del nostre país, i ara ho tenim més a prop.

http://www.ciu.cat/

 

 

 


3.188 gracias

Primero de todo desde el Partit Popular de Sant Feliu queremos agradecer el apoyo mostrado por los 3.188 santfeliuencs que nos votaron en las pasadas elecciones autonómicas del pasado 25 de noviembre. El Partit Popular Català trabajará para que el futuro gobierno de la Generalitat se centre en solucionar los verdaderos problemas de los ciudadanos y abandone la política de crispación y separatista que al final no logra que las empresas no cierren dejando sin trabajo a más catalanes. El Parlament de Catalunya después de estas elecciones ha quedado ingobernable, sin un proyecto económico común y con muchas dudas sobre el gobierno de la Generalitat. Al adelantar las elecciones dos años antes que se acabe la legislatura, Catalunya lleva desde septiembre paralizada y nos encontramos a finales de diciembre sin los presupuestos del 2013 aprobados. Son unos meses perdidos en los que los gobernantes deberían haber hecho el trabajo para el que se les votó en 2010. En una época difícil como en la que nos encontramos actualmente los gobiernos deben ser especialmente dirigentes y dedicarse a recuperar la economía, crear empleo y salvar el estado del bienestar. No hacer cálculos de cuándo es más beneficioso para el propio partido celebrar unas elecciones.

El acuerdo que puedan alcanzar CiU y ERC traerá más inestabilidad y debilidad a Catalunya, porque la confrontación no soluciona los problemas. Es un pacto que está condenado al fracaso porque nace de un error de principio: la prioridad de los catalanes es salir de la crisis y crear empleo, y no salir de España.

Estamos ante un posible pacto de gobierno en el que no hay definido un modelo económico, el único punto en común es la confrontación con el Gobierno del Estado y así no se puede gobernar de una manera eficaz para los catalanes. También la economía catalana queda perjudicada con este pacto ya que incrementarán el gasto para crear estructuras de estado y esto significará más impuestos para los catalanes.

Pese a este futuro incierto que se nos abre delante en el Partit Popular seguiremos luchando por los intereses de los ciudadanos. Y aprovechando las fechas en las que nos encontramos os deseamos una Feliz Navidad y Próspero Año 2013.

http://www.ppsantfeliudellobregat.blogspot.com.es/

 



<< anterior